Wednesday, October 6, 2010

eh ye ke ... lomo lagi gerek !

Selamat Datang ke Dunia Lomography ~ apa itu lomo? apa beza lomo dengan digital ? syok ke lomo ni?
wow ~ aku pun xtau nak jawab camna~ aku soal aku jawab ~ lol ~ okey~ aku cuba jawab soalan berdasarkan pengalaman aku~ okey~ bukan nak kata aku hebat pun pasal lomo ni~ tapi sebab aku sendiri pegang cuba try test amik gambar itu dan ini ~ we act then we talk ? right ? barulah pengalaman..




Holga 135TIMY dalam senarai terbaru aku ! ( http://roflcam.blogspot.com


Ok secara dasarnya lomo ni mengembalikan aku ke zaman sebelum kamera digital mengambil alih dunia lomo. x faham lagi ? oklah ~ senang citer ~ lomo ni kamera pakai filem ~ bukan kodak ~ tapi filem~ kodak tu jenama~ itu kalo bapak kita selalu suh pegi kedai beli kodak ... beli kodak~ beli yang 36 ~ 200 ~ aku pun masa tu bebudak mana la tau apa 200 tu~ rupanya 200 tu ISO ~ kes kes kes~ 


Kat bawah ni aku sertakan dua jenis kamera lomo yang ada dalam koleksi aku ~ satu lomo filem ~ satu lomo digital ~ uikss ? kate pakai filem ? kenapa ada digital ? yeahh~ kat bawah nanti aku explain apa syioknya~ 
  
White ( X-Version )
GakkenFlex TLR DIY

1 - GakkenFlex TLR DIY
2 - X-Version Digital Lomo

  

Welcome to world of Lomo !

++to be continue

5 comments:

CaDLyNN said...

oh ni ke lomo tu..
kekgi bagi aku pinjam sat b4 jumaat ye..ade saham dalam lomo tu gak..ehehehehe

eazy dizzy said...

kah kah kah kah kah kah ! demmit !

HaiDa HiDa said...

1st time dgr word lomo.. ni ke rupanya.. thanks for this info.. bersambung lak ya..

eazy dizzy said...

yeah ! nanti saya sambungkan ~ :) insyaAllah akan siap pada hari ini !

dilakochan said...

Mana gamba ai dkt TS tangkap guna lomo tu?
Jadik ke tak! uhuk :P