Monday, September 20, 2010

eh ye ke ... raya sensation !

Mari mulakan update blog aku dengan edisi raya la~ aku suka raya tahun ni ! eheheh~
tahun ni yang terbaik bagi aku~ so aku pun malas nak borak panjang~ korang layan tgk gambar aje la dulu ok !
Edisi family first ~ xde gambar sekali~ raya lain lain~ haha :P

:- aku ngan ayah + family dia kat Pekan Pahang..
:- mak + adik yang lain raya kat Kuantan ..
tukar tukar kampung dalam masa 2 hari raya ~ sangat best !

my family ! 
sebelum tu kita singgah dulu di kampung belah ayah aku di Pekan Pahang..
ini antara aktiviti dan gambar di sana :

umah panjang ~
mari memasak ketupat
bersama sayang ! haha 
daging pacak ! aumm



bersama sayang kedua !
YB bagi duit raya ! haha !











dan aku mempersembahkan sebahagian kezen-kezen perempuan aku ~ ! semuanya comel belaka ! sayang semuanya !
kemeriahan di kampung belah ayah aku setelah hampir 5 tahun aku tak sambut 1st day raya kat sana ~ sadis kan ? hihihihi .. layankan~

skang kita pergi lak belah kampung mak aku~ walaupun belah mak aku takde kampung tapi umah makcik aku di Bukit Goh selalunya jadi mangsa~ suasana kampung tu tetap ada ~ bangga aku ada kampung ! hahaha

mari usha gambar di bawah :


Belakang rumah ada pokok rambutan , manggis dan kelapa ! 

acara berebut makan mee jawa 
bunga api dan mercun (unrated )










Azmir - Aku - Adik aku Saan


masa ni la mak anjang dari temerloh datang , kak ya dari melaka , abang romzi dari jempol , kaum kerabat dari sana sini , semuanya datang berkumpul .. seronoknya .. acara main mercun ( x kesah la siang hari pun ) .. pastu yang penting makan makanan tradisi keluarga ... MEE JAWA ~ yeah .. belah mak aku keturunan jawa~ hehee jawa pun jawa la ~ janji rawks ! hehe ... 


Finally .. aku tamatkan citer ehh ye ke ... raya sensational ! ni dengan gambar aku masak mee lidi goreng special .. hahaha .. masakan penutup raya aku yang penuh dengan nasi himpit , rendang , sate , daging pacak , ketupat tradisional & nona , dan sebagainya ... hahah.. selamat melantak dan jangan lupa diet lepas raya ok ! haha !


edisi anak teruna masak di dapur
mee lidi goreng special !  












xx Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir & Batin xx





2 comments:

Qastalani® said...

beb, ko blogging guna apa? camne masuk photo sebelah menyebelah dengan siap bole bahagi tulisan kiri dan kanan tanpa senget (lari)

eazy dizzy said...

aku pakai blogger la~ masih ol skool.. baper kali aku setting ni~ dia ada kuar align kalo ko pilih gambar~ satu gambar align kiri~ next pic aku align kanan~ pastu aku drag aje la~ walaupun senget benget !